Hillsong - Yahweh ♥ & Bruno Mars - Just The Way You Are ♥ (special edition by JS)

Thursday, August 02, 2007

Memoir to Dad.....

永不放棄

我記得每年的父親節我都會給我最親愛的爸爸寫張卡片….因為我總相信誠摯的心意比起外面買的禮物還有意義。今年雖然沒辦法親手把卡片拿給爸爸,仍希望透過寫信的方式來表達我對爸爸最深的思念。

他....沒有顯赫的家庭背景及學歷,
....也不是靠人和財力,他所擁有的只有這位愛祂的神。

他就是我的爸爸,也是值得我驕傲的,因為他的一生是個傳奇。出生於一個大家庭共有11個兄弟姊妹,爸爸排行第11另還有弟弟。自幼家庭困苦,爸爸很小就獨立在外生活。感謝神賜爸爸過人的智慧,在和媽媽結婚後嶄新的人生開始,兩人攜手辛苦白手起家創業,因而擁有現在的兩間公司。

在工作上,我看到爸爸認真一絲不苟及永不放棄的態度。公司剛起步時,時時有問題發生、繁忙的工作彷彿永遠處理不完。即使再繁忙他沒有一句怨言,總是為了我們家庭默默的付出。爸爸擁有堅忍的毅力、過人的耐心、精準的判斷更有助於我們後來移民並在國外的創業。

因著移民在國外使得我們有更多的機會相處在一起,讓我更認識也更加敬佩爸爸因為他都能成功的克服創業的艱辛及許多異國文化的差異。他無論在面對任何情況,都能冷靜的想出對策。

我看到爸爸的一生都是這樣,每時刻都顫顫驚驚絲毫不敢懈怠! 從爸爸身上我看到一個好的學習榜樣,也看到一個成熟基督徒的生命應是如此,對生命要有執著,盡力地去完成每一件事。我看到神的大能真的是大大的彰顯在爸爸的生命中,徹底的使用一個人的生命由平凡變成精彩,成為在家族有影響力,使兄弟聚集合作打拼事業。

爸爸不大善於表達但愛熱鬧,喜歡家人團聚的感覺,現在想想才知道是爸爸自幼缺乏家庭的溫暖並使得他更渴慕及珍惜與家人同聚的寶貝時光。他的愛是寬廣的,不喜歡批評人的不義只喜歡正直,知道要先做到自律才有資格要求別人。我的爸爸對我有很深的影響,無論在做人處事工作態度上,爸爸的一點一滴都時時警惕著我。

我小時對爸爸的記憶真的是少之又少,只知道爸媽創業時的艱辛,所投入的心血是我們犧牲親情換來的,還記得每次要睡覺了都還沒盼到爸爸回家,早上去學校時爸爸又還在睡覺,一個星期簡直沒見到幾次面除了每星期天全家人固定去教會之外。國小三年級,爸媽因著考量要讓我們受更好的教育決定忍痛送我們出國唸書。剛開始我和哥哥到國外很開心,特別是到迪世奈樂園裡看到許許多多卡通人物都覺得分外新奇! 由於自幼在外,更使得我比同年齡的小朋友還要成熟與獨立。在美國一年後,新鮮感也逐漸冷淡了,在學校看到的是同學每天上下課都有爸爸媽媽接送上學,有家人來學校找他們,小小的我看到這些畫面總忍不住想起爸媽。常常想...為什麼別人有爸媽陪而我的爸媽要辛苦的在台灣賺錢給我在國外讀書,有時與爸爸在電話中難免會哭著想家,爸爸很愛我也很不捨所以決定搬回台灣便計劃長大後再出國。

想想爸爸很少會嚴厲地責備我,我只記得我從很小就很會自我要求,不讓人擔心,有時我也會像Daddy’s little girl 一樣挽著爸爸的手,有時我也會對爸爸大小聲發表我的意見,當我在難過須要安慰和關懷時,爸爸會靜靜地給我送上溫馨的擁抱。感謝神帶領我們全家都從加拿大回來,與我較熟的朋友都會聽到我說一句 “我要陪爸媽...” 或許聽了會覺得納悶,但我真的很開心也珍惜與家人相處的每一分每一秒。

兩個月前,我萬萬沒有想到自己的爸爸會生病。在這短短日子裡,我陪伴在爸爸身邊也真的看到人生命的短暫及有限。一個原本富有旺盛生命力在一轉眼間變成躺在病床上的癌症病患。即使在最後的過程,爸爸的意志力仍然堅持不放棄並將自己全然交托給神。我們相信爸爸的信心是神大大喜悅的,因為讓我們聽到爸爸親口興奮地說出他騰空飛起和見到馬階博士來接他等事。爸爸是一位堅強的勇士,我看到他勇敢面對生命的盡頭對身邊所愛的人即使是充滿不捨但毫無愧疚,因他在日常生活中已將神所賜給他的祝福與愛發揮的淋漓盡致及他生平所愛的家人都陪伴他左右。

爸...I know how much you want to see me getting married ~ but I know God has his own timing. I miss you, and I know you will look after me in heaven. 想要對你說謝謝你這麼愛我 ~ 我愛你,即使我們捨不得你,但你只是先到天上等我們,你那永不放棄的精神會時時警惕著我要堅強,直到我們有一天在天上再相見。I’m always your little girl :)

Your little girl always,
Love,
Judy 雅鈴

No comments:

I hope it is a place where people get inspired. A place where a prayer is found..A place where supports are available..
Love shall never end..It shall never cease..Because all we have to do is to LISTEN & BELIEVE!

All About Me

“I asked God for strength that I might achieve. I was made weak that I might learn humbly to obey. I asked for health that I might do greater things. I was given infirmity that I might do better things. I asked for riches that I might be happy. I was given poverty that I might be wise. I asked for power that I might have the praise of men. I was given weakness that I might feel the need of God. I asked for all things that I might enjoy life. I was given life that I might enjoy all things. I got nothing that I asked for, but everything I hoped for. Almost despite myself, my unspoken prayers were answered. I am, among all men, most richly blessed.”

Personal Info:

Interests: collecting Starbucks cards (actually anything has to do with Starbucks), watching latest fashion trends, traveling, food tasting, watching movies, doing shoppings (of cuz when it is necessary!), driving nice cars (or just by looking at it), listening music (very imp!), playing piano & composing songs (lack of practice :P), writing stuffs on my blog, playing with my precious doggy (although Puffy's been pretty annoying lately), looking at beautiful things!! ^___^

Favorite Music Genres:
Pop, Jazz, Gospel, Soft Rock, R&B, Hip-Hop



Favorite TV Shows:
King of the Queens, Friends; Prison Break, Project Runway, Travel & Living...etc

Favorite Quotes:
*Easier Than You Think…because life doesn't have to be so hard -- Richard Carlson
*It is a greater compliment to be trusted than to be loved -- George MacDonald
*In poverty and other misfortunes of life, true friends are a sure refuge. The young they keep out of mischief; to the old they are a comfort and aid in their weakness, and those in the prime of life they incite to noble deeds -- Aristotle
*Keep a fair-sized cemetery in your back yard, in which to bury the faults of your friends -- Henry Ward Beecher
*The most I can do for my friend is simply be his friend -- Henry David Thoreau
*A joy shared is a joy doubled -- Johann Wolfgang Von Goethe

Questions to Ask:
-Do my closest friends enjoy just being with me?
-Am I a friend that others depend on during difficult times?


Love isn't love unless it is expressed; caring isn't caring unless the other person knows;sharing isn't sharing unless the other person is included; Loving, caring, and sharing can make for a very happy marriage -- by Anonymous